Американският технологичен гигант съобщи в официалния си блог, че от 1 септември (вторник) браузърът на Google - Chrome, ще блокира почти всяка една реклама, която е базирана на платформата Flash.
Мерките, които специалистите от американската компания предприемат, са с цел подобряване на качеството на услугите за потребителите на един от най-използваните уеб браузъри.
От Google заявяват, че повечето Flash реклами, които са качени в тяхната система за реклами AdWords автоматично ще бъдат конвертирани в HTML5 - маркиращ език за създаване и предоставяне на съдържание в уеб пространството. Тези реклами, които не могат да бъдат обработени автоматично, ще получат специална възможност да бъдат ръчно преконфигурирани.
В момента, по информация на специалисти в интернет средите, Google Chrome е вторият най-популярен браузър след Internet Explorer, като притежава около 28% пазарен дял, съобщава Business Insider.
Един от най-утвърдените стандарти в интернет е системата за интерактивно уеб съдържание Flash, която се появи в уеб пространството през 2000 г. Flash сериозно изцежда живота на батерията и бави работата на устройството, на което се използва, защото изисква голям ресурс от изчислителна сила. Още един негативен аспект на Flash е, че има сериозни пробойни в сигурността, които създават сериозен риск за информацията на потребителите, които го използват.
Интересно е, че операционните системи, които продуктите на Apple използват, никога не са поддържали опцията Flash на своите мобилни устройства iPhone и iPad. В последните няколко месеца и Android устройствата спряха да подържат Flash. Сега вече идва ред и на персоналните компютри и лаптопи, които също ще спрат използването на Flash, за да работят по-бързо и качествено.