Щатският технологичен гигант Google дава повече пари за придобиването на компании от най-големите си американски конкуренти взети заедно, пише агенция "Блумбърг".
Това е част от стратегията за експанзия на нови пазари. За последните две години технологичният гигант е похарчил над 17 млрд. долара за придобиването на различни технологични компании.
За сравнение през същия интервал от време компаниите Apple, Microsoft, Facebook, Amazon и Yahoo взети заедно са
изхарчили по-малко от 13 млрд. долара за същата цел.
Според анализаторите, разходите на Google изразяват нагледно желанието на компанията да разшири обхвата и сферата си на дейност.
Нетните приходи на търсачката за третото тримесечие на 2013 г. са нараснали с 5,2% в сравнение със същия период година по-рано и са достигнали до 11,9 млрд. долара. Google получава 84% от приходите си от продажби на интернет реклами.
Припомняме, че по-рано през тази седмица Google направи огромна стъпка в историята си, купувайки създателите на „умния“ термостат Nest за 3,2 млрд. долара.