След Yahoo и търсачката Bing на Microsoft интернет корпорацията Google се превърна в поредната компания, която реши да направи промени в логото си.
В четвъртък гигантът представи ново „плоско“ лого за заглавната страница на своята популярна търсачка. Това се случи едва седмица след като в медиите изтече информация за готвената промяна, коментират от "Машъбъл".
Старото лого:
Новото лого:
Новината дойде заедно с информацията, че Google ще ъпдейтва и лентата за търсене. Тя ще включва и бутони за стартиране на приложения като Maps, YouTube и Gmail, които ще са позиционирани на едно и също място за различните платформи (мобилна или десктоп).
„Като част от новия дизайн, ние също така усъвършенствахме цветовете и формата на буквите на логото на Google”, се казва в официалния блог на компанията. Оттам заявяват, че ще направят промените през следващите няколко седмици, като въпросните ще засегнат голяма част от продуктите на компанията.
Това е първият път, в който Google променят логото си от 2010 г. насам. Тогава цветовете на иконичните шарени букви бяха направени по-ярки, а част от сенките бяха премахнати. В новото лого цветовете са убити с една идея, като всички промени във формата на елементите са едва доловими и се забелязват след последователно взиране в двете лога.
Модата да се „сплескват“ различни популярни дигитални обекти, с цел да им се придаде по-модерен дизайн бе възприета и от Apple. В своята нова мобилна операционна система iOS 7 компанията от Купертино предложи иконите за популярните си приложения да са изцяло в 2D формат.