На фона на минималния растеж в автомобилния сектор през 2012 г. китайският производител на автомобили Great Wall Motors (GWM)се справя завидно добре.
Чистата печалба на китайската компанията се вдига с 67,7% през 12-те месеца на миналата календарна година. Тя достигат 5,7 млрд. юана (934 млн. долара). Продажбите през миналата година скачат с 43% до 43,2 млрд. юана (7,1 млрд. долара), информира сп. "Форбс".
По последни данни компанията, която е партньор на Литекс Моторс в производството на автомобили Great Wall край Ловеч, е реализирала 620 000 автомобила през миналата година. Този резултат носи на Great Wall Motors 28% годишен ръст в продадените автомобили. Само за декември са били продадени общо 67 600 автомобила, с 29% повече от същия месец миналата година, съобщават от компанията.
Шампион по брой продажби е моделът Hover. В SUV сегмента през 2012 г. са били реализирани 280 хил. броя автомобила, което е със 71% повече в сравнение с миналата година. Great Wall Hover става шампион по продажби за 10-а поредна година.
В сегмента на градските коли през 2012 година са били продадени общо 210 000 броя. Това в сравнение с предходната 2011 г. е увеличение с 2.8%. Само от модела Great Wall С30 са били реализирани 137 000 автомобила за годината. В другия сегмент, пикапът Great Wall Steed регистрира 12.7% годишен ръст с общо 137 000 реализирани продажби.
Компанията не успява да достигне заложените си цели, но регистрира близо 30% годишен растеж благодарение на съсредоточаване в три основни продуктови категории.
През новата 2013 година Great Wall Motors си поставя за цел да продаде общо 700 хил. автомобила. От компанията коментират, че и тази година ще се стремят към стабилно развитие и високо качество.
GWM е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна. Компанията реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят, включително държави от Европейския съюз. GWM са първата и все още единствената независима китайска автомобилна компания, която има типово одобрение на продуктите си за продажба в ЕС.