"Откриването на първия автомобилен завод в България е събитие с огромно значение не само за автомобилния пазар, но и за цялата икономика на страната". Това заявява в специално интервю за Econ.bg председателят на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) Стоян Желев.
Според него покрай завода на Great Wall през следващите няколко години у нас ще заработят много нови предприятия за части, възли и компоненти с пряко или косвено приложение в автомобилната индустрия.
Същевременно е възможно и други автомобилни марки да започнат да разглеждат възможности за инвестиция у нас.
Припомняме ви, че по време на откриването беше обяснено, че с него завършва първият етап от инвестицията на Great Wall у нас. По време на втория ще станат факт линия за боядисване и цех за заваряване. През третия ще бъдат привлечени външни подизпълнители от България и Европа. По този начин пространството около завода ще се превърне в индустриален комплекс. Като ориентировъчен срок за започването на втория етап бяха дадени 2-3 години, а за третия – "ако има интерес”.
По повод бъдещето на пазара Желев коментира, че появата на автомобилите на Great Wall, произвеждани в България, неминуемо ще се отрази на позициите на някои от автомобилните марки, с които влизат в пряка конкуренция. Експертът допълва, че това е дълъг процес и че ще мине известно време, докато китайската компания заеме мястото си на пазара.
Какво още споделя председателят на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители за пазара на нови коли, възрастта на автомобилния парк и цените на
най-търсените автомобили, може да прочете тук.