Екоорганизацията Greenpeace класира 15-те големи модни къщи съобразно ефекта им върху околната среда. Специално отличие заслужи ангажираността на италианската марка „Валентино“, която е оперирала с мисъл за природата, предаде bTV.
Италианците са отличени с т.нар. „зелени точки“ в три категории продукти – кожи, тъкани и опаковки, поради „закупуването на суровини с нулево обезлесяване и политика за нулеви отпадъци в текстилното производство“.
В челните места на класацията се нареждат и „Армани“, „Диор“, „Вютон“ и „Гучи“, отново със стабилни мерки за „нулево обезлесяване“ в производството на кожи и опаковки. Същевременно четворката обаче е отнесла критики поради употребата на „токсични субстанции“ в модните си линии. В тази графа са и „Версаче“ и „Ерменеджилдо Дзеня“, които не са екосъобразни в сферата на горите, въпреки че проследяват откъде идват покупките на кожи, които ползват.
Общо седем компании са на дъното на класацията. Това са „Роберто Кавали“, „Алберта Ферети“, „Шанел“, „Долче и Габана“, „Ермес“, „Прада“ и „Трусарди“. „Кавали“ отнася три „червени точки“ поради липсата на конкретни отговори на изпратения въпросник и никакви реформи в по-еко насока в политиката им.
„Черните точки“ на останалите модни къщи идват поради игнорирането на анкетата на Greenpeace от тяхна страна, което по думите на екоактивистите символизира нежелание за започване на диалог и липса на интерес относно потребителя и грижата за околната среда.