Южнокорейският автомобилен производител Hyundai започва да се утвърждава като сериозна конкуренция на изпадналите в затруднение японски конкуренти Toyota, Honda и Nissan, показват данните за финансовите резултати на Hyundai през второто тримесечие, цитирани от агенция Bloomberg.
За периода април-юни всички показатели на финансовото състояние на Hyundai демонстрират отлично здраве. Компанията записва растеж на обема на продажбите си от 19% до 20 трилиона вона, записва и 37% ръст на нетната печалба до 2,3 трилиона вона (2,2 млрд. долара). Най-продаваните модели са икономичните Elantra и Accent, като особено вторият модел е много търсен в Русия. Там колата е известна под името Solaris, а търсенето е толкова голямо, че Hyundai възнамерява да увеличи производството в Русия - от 150 хил. единици годишно, колкото е в момента, до 200 хил. единици.
На фона на тези отлични новини положението за японските автомобилни производители изглежда доста лошо. Типичен пример е Toyota - компанията все още не дава подробности за финансовото си състояние през второто тримесечие. Известно е само, че през първата половина на годината обемът на производство на японския автомобилен производител се е свил с 38% на годишна база. Понижението при продажбите е още по-голямо - 41%.
Заради проблемите с производството Toyota смята да увеличи с 350 хил. единици производствения си цикъл в периода октомври-март 2012 година.
Засега се бавят и официалните данни за развитието както на Honda, така и на Nissan. Преди един месец от Nissan съобщиха, че вече успяват да достигнат нивата на производство отпреди земетресението в Япония от 11 март тази година. От Honda обаче съобщиха по същото време (края на юни), че производството за японския пазар е намаляло с над 50% спрямо юни 2010 година. Все пак спрямо май тази година през юни има подобрение от 3% в обема на производство.