Бари Дилър вече веднъж промени телевизионните навици на американците, сега ветеранът на медиината индустрия иска да промени начина, по който те сърфират в интернет. Познаван най-вече като създателят на четвъртата телевизионна мрежа преди около 20 години, вчера Дилър разшири своята компания за електронна търговия – IAC (InterActiveCorp), като закупи търсачката Ask Jeeves за 1.9 милиарда щадски долара.
Дилър се надява използвайки финансовата сила на IAC да привлече по-голям трафик към Ask Jeeves, най-вече като примамва посетителите на настоящите фоворити Google и Yahoo.
Базираната в Оукланд, Калифорния, търсачка Ask Jeeves, вярва, че е открила по-елегантен подход в обработката на запитвания за търсене, но не е успяла да убеди повечето сървъри да опитат нещо ново. "Ние вярваме ... IAC ще ни помогне да реализираме потенциала си.", твърди Стийв Берковиц, изпълнителен директор на Ask Jeeves.
Чрез придобиването на Ask Jeeves, базираната в Ню Йорк IAC, ще запълни дупка в ранообразната си листа от уеб страници, която включва онлайн пътните агенции Expedia и Hotels.com, сайтовете за социални контакти Match.com и Evite.com, и други популярни сайтове като Ticketmaster and LendingTree.
Аналитика от American Technology Research, Марк Махани, не е убеден в успешността на извършената сделка. "Не съм сигурен в ползата от покупката, освен ако от IAC нямат излишни пари за маркетинга на Ask Jeeves, а не мисля че те искат точно това." В IAC обаче имат достатъчно кеш за харчене, с 1.16 милиарда в банката. Също така Дилър има репутациатя на прогресивен бизнесмен след като през 1987г. стартира четвърта телевизионна мрежа, като изпълнителен директор на Fox. Тогава скептиците се присмиваха на амбициите на Дилър, но Fox се доказа като популярна алтернатива на другите мрежи – ABC, NBC и CBS и спомогна за разнообразяването на медииния бранш.
През последните години Дилър успя да изгради IAC като когломерат за интернет търговия, носещ 151.8 милиона печалба, при 6.2 милиарда приходи за миналата година. По-късно тази година се очаква от компанията да се отделят самостоятелно Expedia и другите сайтове за пътувания./https://seattletimes.nwsource.com