Собствениците на германската търговска верига Metro ще раздели бизнеса си в две отделни компании.
„Управителният борд на Metro подготвя създаването на две независими и секторно ориентирани компании чрез разделяне на групата”, съобщават от компанията, цитирани от AFP.
Едното звено ще бъде специализирано в хранителните стоки и продажбите на едро, а другото в сферите на електрониката и услуги.
„Двете отделни единици ще бъдат индивидуално търгувани на борсата със съответния им профил, управляващи и ръководни органи”, допълва се в изявлението търговската верига.
Целта на промяната е съответните мениджъри на двете звена да имат пълен контрол над корпоративните им стратегии. Допълнително, всяка от компаниите ще може независимо да търси нови придобивки и партньорства, с което сами ще определят стратегиите си за разширяване.
Окончателното решение за разделяне на групата ще бъде взето след периода на интензивни консултации, посочват от компанията. Ако управленските бордове и акционерите одобрят бъдещия същински план, разделянето се очаква в средата на 2017 година.
От информацията на този етап не става ясно как и дали това ще промени вида и функциите на популярните хипермаркети на веригата, които едновременно осъществяват продажби на дребно на храни и електроника, заедно с търговия на едро.