Софтуерната компания Microsoft е започнала преговори с крупни собственици на недвижими имоти в Европа за изграждане на собствена верига магазини. За това информира в. "Файненшъл таймс", позовавайки се на неназовани източници.
Магазините, които компанията планира да отвори в Европа, ще бъдат аналогични на американските, като ще се взимат предвид и навиците на местните потребители.
Първите магазини ще бъдат отворени във Великобритания през следващата година. Компанията все още не е коментирала официално информацията, пише iNews.bg.
Според "Файненшъл таймс" по този начин Microsoft ще предприеме стратегия, подобна на тази на технологичния гигант Apple, който продава в своята верига Apple Store смартфони, както и програмно обезпечение за телефоните си самостоятелно. Apple притежава почти 400 магазина в 14 страни.
За разлика от това, Microsoft осъществява продажбата на своите мобилни продукти, както и на софтуера за тях, с помощта на компании като Nokia. В същото време в магазините може да бъде намерено и
пълното програмно обезпечение за продуктите на гиганта - от компютърни игри до софтуер за всяка нужда за потребителя.
До момента Microsoft е отворил свои магазини в Канада и САЩ, както и в Пуерто Рико.