Софтуерната компания Microsoft планира да разшири дейността си и да навлезе в нов бизнес. Това може да стане чрез закупуването на компанията Massive Inc., компания, която вгражда реклами във видеоигри. Според Reuters, Microsoft ще отдели между 200 и 400 млн. за тази цел. Така софтуерният гигант ще навлезе на нов пазар – рекламиране в нетрадиционни медии.
Официално нито една от двете компании не потвърди информацията.
Massive Inc. е компания, която се занимава с вграждане в реално време на реклами в онлайн и видеоигри. Най-големите й клиенти са Coca-Cola и Honda Motor. Според разчетите на компанията този тип рекламиране е един от начините да се достигне до част от аудиторията, а именно младите мъже, които не използват традиционните медии, а разчитат на Интернет за информация. По преценка на изпълнителния директор на компанията Митчъл Дейвис, развитието на този дял от рекламния пазар ще донесе приходи от повече от 3 млрд. долара в световен мащаб до 2010 година.
Фирмите, които вграждат реклами във видео игри вече предлагат на своите клиенти възможността да се променят рекламните съобщения в игрите. Достатъчно е само потребителите да имат непрекъснато връзка с Интернет. От своя страна, тези реклами допринасят и за намаляване на цените на видеоигрите.
Microsoft планира реализацията и на друг свой проект за интернет рекламиране в опит да настигне лидерите на пазара Google и Yahoo!. Системата се нарича adCenter и продава реклами в звената на компанията, предлагащи интернет услуги.