Microsoft Corp. планира да пусне официално днес своята нова търсачка Windows Live, която е ключовият елемент в стратегията на компанията да разгроми пазарния лидер Google и да се пребори за милиарди долари от онлайн реклама, предаде агенция Reuters.
Windows Live Search ще замени MSN Search, сегашната търсачка на Microsoft, на 47 пазара в целия свят и на 23 различни езика, след като за няколко месеца беше достъпна като тест-версия.
Пазарният дял на Microsoft в уеб търсенето намалява. Kомпанията заема трето място след Google и Yahoo Inc. с 9,6% през юли, докато през януари е държала 11% според Nielsen//NetRatings. За сравнение дяловете на Google и Yahoo са се увеличили през същия период.
Microsoft е решена да се пребори за голям дял от американския пазар за реклама в Интернет, оценяван на $15 млрд., чрез марката си Windows Live. Основният компонент от стратегията й е Windows Live Search, която е с нов външен вид и различни опции, като по-лесно браузване на търсените картинки, предложения за сходни линкове и други.
Microsoft ще пусне и сайта www.live.com, който потребителите ще могат да променят според своите интереси с новини от различни източници, прогноза за времето и линкове към електронна поща.
В САЩ и Великобритания компанията ще предлага и географско позициониране чрез карти, наречена Windows Live Local Search.