The Mozilla Foundation, групата за разработване на софтуер с отворен код, основана от Netscape Communications, осъществява, в разрез с общоприетото, доброволна маркетингова кампания. За да отбележи официалното пускане на своя браузър Firefox миналия месец, групата планира да пусне реклама на цяла страница във вестник New York Times, с която да благодари на дарителите си.
Тази маркетингова кампания по набирането на парични средства вдъхнови толкова много дарители, че доброволците от Mozilla се сблъскаха с технически проблем как да поместят толкова много имена в една реклама. С помощта на доброволната работа на инженер от Adobe Illustrator, от групата са преодолели този проблем и са пратили рекламата във вестника, като се очаква тя да бъде пусната преди Коледа.
От Mozilla обещаха две неща: от една страна - изненада в рекламата, а от друга – новата си дългосрочна цел да удвоят броя зареждания на софтуера.
Докато групата и нейните 10 000 дарителя чакат да видят имената си във вестника, новите данни за употребата на браузъри, изнесени от интернет компанията WebSideStory, показват, че при първия си месец като програма в пълната си версия, Firefox отбелязва растеж в пазарния си дял за сметка на конкурента си Microsoft Internet Explorer.
"Използването" на Firefox се е разширило от 3 на 4% точно преди официалното пускане на Версия 1.0 в началото на ноември, разкри WebSideStory. Явно този процент е взет директно от конкурента Internet Explorer, тъй като неговият пазарен дял намалява точно с 1% - от 93 на 92%. /Cnet
Повече за Firefox: