Швейцарският производител на хранителни продукти Nestle бележи увеличение на продажбите си през първото тримесечие на 2013 г. Това става ясно от публикувания отчет на компанията вчера.
Скокът на продажбите е в размер на 5,4% до 21,9 млрд. швейцарски франка. Органичният ръст е достигнал 4,3%, като той е формиран от 2,3% реален вътрешен ръст и 2% ръст вследствие на ценовата политика на корпорацията.
Придобиванията без частичните ликвидации са добавили 2% към продажбите, а чуждестранните валути са оказали негативно влияние – спад с 0,9%.
Пазарни региони и оперативни звена
За добрите резултати на швейцарския производител са допринесли и трите региона, на които той развива пазар.
Най-големи са продажбите в Северна и Южна Америка - за първите три месеца от годината те са на стойност 6,6 млрд. швейцарски франка. Регионът бележи 5,3% органичен ръст, от които 1,5% реален вътрешен ръст.
Продажбите в Европа възлизат на 3,7 млрд. франка, като там органичният ръст е 1,5%, а реалният вътрешен ръст – 1,7%. 4,4% е органичният ръст, регистриран в зона Азия, Океания и Африка. Данните сочат 3,3% реален вътрешен ръст и продажби на стойност 4,7 млрд. франка.
Положителният ръст за първото тримесечие на 2013 г. е формиран и от отчетения през същия период на 2012 г. органичен ръст от 7,2%, добавят от компанията. Тогава ръстът при Северна и Южна Америка е от 5,1%, при Европа – от 1,0%, а при Азия, Океания и Африка – 6,1%.
Продажбите на подразделението Nestlé Waters са в размер на 1,6 млрд. швейцарски франка при 1,8% органичен ръст и 0,1% реален вътрешен ръст. Nestlé Nutrition бележи продажби на стойност 2,5 млрд. швейцарски франка при 7,6% органичен ръст и 5% реален вътрешен ръст.
Продажбите в графата "Други" са на стойност 2,9 млрд. швейцарски франка. Органичният ръст там е от 4,2%, а реалният вътрешен ръст – от 2,7%.
Продуктови сегменти
Въпреки общото влошаване на външната търговия, Nestlé Professional е отбелязала ръст в Северна Америка.
Nespresso продължава тенденцията на разширяване на географския си обхват, ускорявайки експанзията си извън Европа. Това се дължи на успешното представяне на нови продукти като Linizio Lungo, „сутрешното“ кафе Nespresso и лимитираните серии Trieste и Napoli.
Продажбите на Nutrition & HealthCare са повлияни от промените в компенсаторния модел в Южна Европа и новата конкуренция в САЩ. Ключова роля е изиграло придобиването на базираната в САЩ компания Pamlab. Бизнесът е получил и одобрението на регулаторните органи за създаване на съвместното дружество с Chi-Med – „Nutrition Science Partners Limited“, което ще увеличи научния капацитет на компания и ще осигури достъп до една от водещите библиотеки за традиционна китайска медицина в света.
По продуктови категории най-голям органичен ръст бележат храните за домашни любимци (7,9%), следвани от серията Nutrition & HealthCare (6,3%) и от групата на шоколадовите изделия (5,8%). Лек спад е регистриран при кулинарните продукти (от 0,1%).
Водещ сегмент в производството на Nestle остават напитките, които отчитат и най-големи продажби.