Nielsen – международната агенция, занимаваща се с измервания на медийни рейтинги, вече ще следи и представя в статистически вид интереса, който потребителите в Twitter демонстрират към различни телевизионни програми и предавания.
Новият инструмент Twitter TV, който бе активиран официално в понеделник, вече показа силата си по време на финала на популярния сериал Breaking Bad. Тогава по темата бяха публикувани 1,2 млн. туита, които достигнаха до 9,3 млн. акаунта.
Това направи сериала най-видимото шоу в социалната мрежа през последната седмица на септември и даде доста добра представа за това колко души го следят – другата метрика на Nielsen показа гледаемост от 10,3 млн. души.
Отсега нататък с Twitter TV Nielsen ще измерват всяка седмица рейтинга на водещите телевизионни сериали и предаванията по броя на уникалната аудитория, импресии и туитове.
„Twitter TV рейтингите са мощен инструмент за измерване с обхватно въздействие върху индустрията“, коментира Стив Хаскер – президент на глобалния продуктов отдел на Nielsen. Според него новата метрика ще даде по-цялостно измерване на начините, по които Twitter активността влияе на интереса към телевизионните предавания.