Американският технологичен гигант Oracle обяви, че планира да придобие софтуерната компания Responsys за 1,39 млрд. долара, предаде "Ройтерс".
Ходът е част стратегията на компанията за разширяване на присъствието й в сферата на онлайн маркетинга.
Responsys разработва програми, които дават възможност на фирмите да управляват социалните си реклами в интернет. Нейни клиенти са компании като LinkedIn, Southwest Airlines и United
Healthcare.
В продължение на повече от четири десетилетия Oracle, водена от милиардера Лари Елисън се фокусира предимно в сферата на облачния компютинг*.
"Придобиването на Responsys допълнително ще разшири обхвата на облачния компютинг на компанията, който остава ключов елемент от рецептата за успех на Oracle", заяви Даниъл Ив анализатор
във FBR Capital Markets.
*Облачният компютинг е термин, отнасящ се до доставката на онлайн услуги чрез интернет от отдалечени центрове за данни.