Конгломератът PepsiCo ппубликува данни за приходи, надхвърлящи очакваното равнище, съобщава агенция „Ройтерс“. Увеличението на цените на продуктите на компанията, както и повишената продуктивност са довели до добрия резултат.
По данни на компанията, най-известна с продукти като Pepsi-Cola, Mirinda, 7UP, Frito-Lay и Tropicana, чистата печалба възлиза на 2,01 милиарда долара. Това означава по 1,28 долара за акция през второто тримесечие на годината. Увеличението на приходите е впечатляващо, имайки предвид миналогодишния резултат за същия период, възлизащ на 1,49 милиарда долара.
Позитивният резултат е за голяма изненада на специалисти и анализатори, които очакваха по ниска цена на търгуваните акции на корпорацията. Междувременно около компанията има някои въпросителни, след като известният активист-инвеститор Нелсън Пелц заяви, че PepsiCo ще направи добре, ако купи Mondelez International. От ръководството на PepsiCo отхвърлиха подобен сценарий.
„Смятам, че портфолиото ни за момента е такова, каквото трябва да е. Сложният процес на закупуване на бизнес, струващ 80 милиарда долара, както и на интегрирането му, ще ни отдалечи от курса, който следваме в момента“, уточни изпълнителният финансов директор на корпорацията Хю Джонстън. „Точно в момента е важно да продължим създаването на благосъстояние на нашите акционери“, допълни той.