Холандският гигант Philips отбеляза печалба за второто тримесечие на годината в размер на 317 милиона евро. Това е сериозен напредък в сравнение с миналогодишните 102 милиона евро за същия период, съобщава агенция „Ройтерс”.
Голям фактор за това се оказва бизнесът на корпорацията в сферата на здравеопазването. Отделът е с най-значими постижения, що се касае до продажби и печалба, а поръчките в него са се повишили със 7%. Ключови се оказват новите продукти, предлагани от Philips, които са провокирали и повишено потребителско търсене.
Така холандците успяват най-сетне – след 2 години на съкращения на работни места, орязване на разходите и други спешни мерки, да се движат по план и да постигнат целевата си финансова реализация.
Основният съперник на Philips в този пазарен сегмент – General Electric, пък отбелязва повишение на приходите от 5%. Здравеопазването се е оказало благоприятно и за американците, като покачването на печалбите там е с 9% спрямо миналата 2012 година.
Ключови пазари за Philips и постигането на продажби в размер на 5,65 милиарда евро, са се оказали развиващите се пазари, включително Китай, Южна Америка и Русия.