Южнокорейският технологичен гигант Samsung Electronics пусна на пазара новия си таблет Galaxy Note 10.1 в пореден опит да отнеме част от пазарния дял на лидера в продажбите на таблети - Apple, с неговия iPad, пише „Ройтерс“.
Пускането на подобрената версия на популярния Galaxy таблет се случва на фона на течащи съдебни дела между Samsung и Apple, които взаимно се обвиняват в кражба на технологии.
Новият Galaxy Note 10.1 ще се продава в САЩ, Великобритания и Южна Корея от днес. Очаква се в края на този месец южнокорейската компания да пусне на пазара и 5,3-инчов Galaxy Note.
Galaxy Note 10.1 е с екран от 10,1 инча, което го прави малко по-широк от 9,7-инчовия iPad, и използва софтуера на Google - Android. Освен тази разлика теблетът има и други нововъведения – разделен екран, който позволява на потребители да ползват едновременно две различни приложения и писалка (stylus-type pen, англ.), с която могат да се водят бележки и да се скицира по екрана.
Samsung се надява, че новата версия на оригиналния Galaxy Note, от който от октомври 2011 г. насам са продадени над 10 млн. броя, може да помогне за скъсяване на дистанцията в пазара на таблети между производителя от Южна Корея и Apple.
Американската технологична компания е продала 28,8 млн. устройства iPad през първата половина на 2012 г., като заема 64,4% от пазара на теблети за първото шестмесечие на годината. Същевременно продажбите на Samsung са в размер на 4,4 млн. броя, а компанията заема само 9,9% от пазара на такива устройства, показват данните на анализаторската компания IHS iSuppli.