Юзвнокорейският електронен производител Samsung Electronics е удвоил пазарния си дял при таблетните компютри през четвъртото тримесечие на миналата година в световен мащаб. Това сочат резултатите от последното проучване на анализаторите от IDC, цитирано от „Блумбърг“.
Според публикуваните данни основният конкурент на Samsung – щатският гигант Apple запазва лидерската си позиция в сектора благодарение на новите си модели на iPad, а общият пазар на таблети е скочил със 75% до 52,5 млн. продадени бройки.
Така днес Samsung държат 15% от пазара, докато година по-рано този дял е бил 7,3%. За сметка на това Apple се отбелязват лек спад – от 52% преди година до 44% пазарен дял днес. Трети в класацията e американският онлайн ритейлър Amazon, чиито таблети от серията Kindle заемат дял от 12%. На четвърто място е компютърният производител Asustek, следван от щатското издателство Barnes & Noble с таблетите си от серията Nook.
Извън челната петорка остава Surface - собственият модел на американският софтуерен гигант Microsoft. За последните три месеца от него са били продадени общо около 900 хил. бройки.
Анализът на IDC показва, че сред основните причини за повишеното търсене на таблети са новите, по-качествени продукти, по-ниските средни цени и повишените разходи през празничния декември.
Въпреки че отбелязват спад поради силната конкуренция на продукти под операционните системи Android и Windows 8, Apple успяват да удържат фронта благодарение на новия си iPad mini, както и на моделите си големи таблети от четвърто поколение, заключават анализаторите.