Японската технологична корпорация Sony изглежда постепенно се възстановява от тежката криза, в която изпадна през последните години – поне ако съдим по финансовите ѝ резултати, публикувани в четвъртък.
От тях става ясно, че компанията е успяла да намали значително загубите си, които за последните три месеца възлизат на 115 млн. долара. Макар и значителна, сумата е далеч по-малка от близо 1,6-те млрд. долара загуби, отчетени за същото тримесечие година по-рано, съобщава агенция "Асошиейтед прес“.
Оттам припомнят, че през фискалната 2011 година Sony са отбелязали общи загуби от рекордните 4,57 млрд. долара. Сред основните причини за тежкото положение е носещият сериозни загуби бизнес с телевизори, който е на загуба от девет поредни години. Друг препъни-камък за Sony се оказаха опустошителните природни катаклизми, ударили Япония в началото на по-миналата година и разстроили производствения цикъл на компанията за години напред.
По данни на последния отчет продажбите на Sony за последното тримесечие са се повишили с близо 7 процента, достигайки до 21 млрд. долара. Ръстът е подпомогнат най-вече от слабата йена. Той е отчетен въпреки резкия спад в продажбите на плоски телевизори и Blue-ray видео рекордерите на Sony.
През последните четири години японският гигант отчита непрекъснат спад и поради силната конкуренцията на мощни и иновативни компании като щатската Apple и корейската Samsung. Сега всичко е в ръцете на новия президент на Sony Казуо Хираи, който има нелеката задача да обърне курса на компанията и да я изведе на печалба.
Когато пое поста, енергичният Хираи обеща на акционерите и на потребителите компанията му да представи нови страхотни продукти, които ще възвърнат блясъка на Sony. Сред тях влизат нови мобилни устройства, сложни дигитални фотоапарати, както и системи за свързаност между различните устройства. Sony определено ще разчитат и на новата игрална конзола PlayStation 4, за която мнозина очакват, че ще бъде обявена по-късно този месец.