Swatch Group, най-големият производител на часовници в света, отчете по-добро от очакваното увеличение на продажбите си за изминалата 2012 година.
Швейцарската компания, която освен своя популярен бранд притежава също и марките часовници от най-висок клас Breguet ("Бреге") и Omega (“Омега”), заяви, че продажбите ѝ във всички региони са
отлични, информира “Би Би Си”.
Продажбите на Swatch възлизат на 8.14 млрд. швейцарски франка (9 млрд. долара), което е ръст с 14% спрямо 2011 г. През следващия месец от компанията ще публикуват и детайлите за продажбите и
печалбата си.
От Swatch коментираха обаче, че продажбите на по-високите класове часовници като Omega, които са и по-скъпи, са отчели намаление в Китай, а китайските потребители са предпочели да купуват повече от
по-евтините часовници.
В световен мащаб от компанията отчитат "реализиране на допълнително нарастване на пазарния дял". Swatch заяви, че печалбата ѝ за 2012 г. ще бъде "добра", въпреки по-високите разходи за
маркетинг около Олимпийските игри в Лондон, на които Omega беше спонсор, както и промените във валутните курсове.