TiVo Inc., компанията която разработва технология, позволяваща на потребителите да скриват телевизионните реклами, съобщава че ще предостави нова услуга – възможността на зрителите да търсят специфични реклами, информира Reuters. Новата услуга се очаква да се разпространи най-рано през 2006 година. Според наблюдатели това е най-новото хрумване на рекламната индустрия да привлече потребители, използвайки високите технологии. Новината намали цената на акциите на компанията с близо 3 пункта до 5,78 долара на следобедната търговия на Nasdaq.
TiVo съобщи, че предвижда да работи с големи рекламни агенции като Interpublic Group of Cos. Interpublic Media, Omnicom Group Inc.'s OMD и др., кактои и с рекламите отдели на фирмите. Технологията на услугата ще позволява търсене на реклама по категория на продуктите или чрез помощта на ключови думи. Търсените реклами ще се получават от зрителите на специални устройства, включени към телевизора.
Според анализатори, в идеята на компанията има някои неясни момента – например няма отговор защо телевизионните зрители, които според редица национални изследвания избягват рекламните блокове, ще искат да гледат именно реклами.В момента TiVo обслужва близо 1,3 млн. потребители, които заплащат месечна такса от около 13 долара, за да не гледат реклами. Освен това компанията предлага услугите си и на потребителите на сателитната телевизия Direc TV, които близо 2,3 млн. души.
Рекламните компании успяват сполучливо да таргетират своите потребители чрез интернет рекламата, която през последните години се развива с по-бързи темпове от традиционната реклама. Най-често онлайн рекламите се разпространяват чрез интернет търсачки като Yahoo! и Google.