Нетните продажби на японската корпорация Toshiba Group бележат ръст от 545,8 милиарда японски йени, достигайки над 43,7 млрд. долара сред всичките пет големи бизнес сегмента на групата. По-високите продажби най-ясно забележими в сектор „Електронни устройства и компоненти“ (Electronic Devices & Components). Там ръстът се движи най-вече от продажбата на памети и харддискови устройства.
Това сочат официалните консолидирани резултати за първите девет месеца и третото тримесечие на фискалната година, приключваща през март 2014.
Бизнесът с визуални продукти, който включва LCD телевизори, отбелязва спад в продажбите поради промяна във фокуса към ограничени и ясно дефинирани области на продажба, докато бизнесът с компютри и бяла техника отбелязва по-високи продажби.
Оперативният приход бележи ръст от 55 милиарда йени, достигайки 153,3 милиарда йени ( US$ 1,460.4 милиона) и е най-високият резултат за периода април-декември на миналата година.
Оперативният приход за сегмент “Лайфстайл продукти и услуги“ (Lifestyle Products & Services) бележи значително подобрение през третото тримесечие в сравнение с предходното три месеца, а сегмент „Електронните устройства и компоненти“ бележи рекорден оперативен приход за периода април-декември.
Въпреки временното увеличение на разходите по отношение на неоперативната печалба и загуби, приходите преди облагане с данъци и неконтролиращи участия възлизат на 91 милиарда японски йени или 866,7 милиона долара, като този резултат остава на нивата от предходната година благодарение на отличното представяне на сектор „Електронни устройства и компоненти“.
Сегмент „Енергетика и Инфраструктура“ (Energy & Infrastructure) бележи по-високи продажби и по-нисък оперативен приход. „Обществени решения“ (Community Solutions) може да се похвали с по-високи продажби и по-висок оперативен приход, като същото важи и за „Системи и услуги в сектора на здравеопазването“ (Healthcare Systems & Services).