Германската автомобилна група Volkswagen ще започне сериозно преструктуриране, особено в едноименния бранд. През следващите пет години се очаква да бъдат съкратени 30 хил. работни места, което е малко под 5% от целия персонал. Това съобщава Wall Street Journal, позовавайки се на двама свои източници от компанията. Стратегията също ще се промени, като групата ще се фокусира почти изцяло към електрическите автомобили. Преструктурирането ще спести на Volkswagen до 3.7 млрд. евро на година. Преговорите с профсъюза IG Metall се водеха осем месеца, който все пак е склонил на промените в компанията без да има стачки. Преструктурирането на Volkswagen идва главно заради неефективност и прекалено голям брой работна ръка, като това важи особено много за самия бранд Volkswagen.
Спестяването на разходи от страна на концерна е крайно наложително, след като изглежда, че сметката, която трябва да плати в резултат на дизеловия скандал, ще надмине 20 млрд. долара, а наскоро бяха открити и нови нарушения, този път в коли на Audi (също част от групата). Въпреки че продажбите на Volkswagen всъщност бележат осезаем растеж, главният изпълнителен директор на компанията Матиас Мюлер в момента няма възможност да прави големи промени в стратегията поради постоянно нарастващите разходи.
Новите планове
Първоначално Volkswagen смяташе да съкрати 25 хил. работни места, като сега броят им е нараснал. Общо в света за германската автомобилна група работят 624 хил. души. Матиас Мюлер многократно е коментирал, че уволненията ще стават само след споразумение с профсъюзите. Със сравнително свития си бюджет, Мюлер насочва инвестициите на Volkswagen към нови технологии, за да може групата да не изостава от конкурентите си в сектора, които инвестират все повече средства в производството на електрически автомобили и разработка на безпилотни коли.
Според анализатори, в автосектора ще има все по-малка нужда от човешка работна ръка поради автоматизацията на производствените процеси. Профсъюзът към Volkswagen заплашваше, че ще бойкотира събранието на инвеститорите в петък, освен ако ръководството на компанията не гарантира рабоатата на 282 хил. работници в Германия - близо половината от всички работни места. Лидерите на профсъюза се съгласиха по-рано през месеца броят на работниците в страната да бъде намален чрез по-ранно пенсиониране. В замяна Volkswagen обеща, че заводите за производство на електроавтомобили и батериите за тях ще се намират в Германия. Около 23 хил. от уволнените през следващите пет години ще бъдат в Германия, но откриването на нови заводи ще отвори и 9 хил. работни места.
Заводите
Volkswagen ще направи заводи за сглобяване на електрически автомобили във Волфсбург, където и в момента е основното производство на компанията. Друго предприятие ще бъде изградено в Цвикау в Източна Германия. Там се произвеждаше седанът Phaeton, който беше спрян от производство по-рано през годината. Електрическите мотори ще бъдат произвеждани в Касел, а батериите - в Салцгитер.