Американската компания Universum Communications, която е консултант при подбора на персонала, публикува рейтинг на привлекателността на работодателите за американските младежи, съобщава "Файненшъл таймс". Били са анкетирани 37 000 абсолвенти от 208 американски университета.
В първата петица на лидерите са Walt Disney, Google, Държавният департамент, ЦРУ и ФБР. Сред първите 10 са и Apple, Sony и Johnson and Johnson. В аналогичния рейтинг от миналата година Disney беше на 17-о място, а Google беше след първите 100. Експертите от Universum смятат, че напредъкът в класацията на Disney се дължи на големите инвестиции в подбора на персонала.
Огромният скок на Google с над 150 места се обяснява от анализаторите преди всичко с младежкия и иновационен имидж на компанията.
От Universum регистрират промяна в приоритетите на младите хора при избор на работа. Финансовата мощ на компанията вече не е за тях от решаващо значение. 39 % от абсолвентите са посочили като главен фактор, който влияе на избора им, етичните норми.
Освен това младите хора обръщат повече внимание на социалните гаранции, които работодателят дава, като например предлаганите пенсионни пакети и брой почивни дни в годината.
Според 84% от анкетираните медицинската застраховка, която прави работодателят, е по-важна от стартова заплата.
Средното стартово ниво на годишна заплата, което е приемливо за завършилите хуманитарни специалности, е 40 000 долара, а младите специалисти по информационни технологии – 52 000 долара. /ЛентаРу
/Източник: БГНЕС