Интернет компанията Yahoo! съобщи, че влиза в партньорство с традиционните американски телевизии с надеждата да затвърди предимството си на зараждащия се пазар на телевизорите, свързани с интернет,
съобщава АФП, цитирана от БГНЕС.
Пилотна програма за "интерактивност" в сътрудничество с телевизия CBS и с канала Home Shopping Network трябва да позволи на телевизионните зрители да получават в реално време информация за
предаванията, които гледат в момента.
"Това е следващата фаза за телевизията и смятаме, че имаме стратегическа преднина, като се има предвид, че вече присъстваме на пазара от две години", заяви представителят на Yahoo! Connected TV Ръс Шафер на пресконференция преди официалното откриване на Изложението за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас.
"Това позволява известен диалог в реално време между създателите и зрителите", заяви Шафер. Първите телевизори, снабдени с мини програми Yahoo!, наречени "widgets", бяха представени на изложението през 2009 г. и в момента с тях разполагат около 6 милиона домакинства.
Yahoo! се надява да увеличи оборота си с 8 милиона долара до март, когато интерактивните телевизори трябва да бъдат пуснати в продажба. Тогава зрителите, които гледат мач, ще получават предложения да залагат за победителя, или да научат биографията на даден актьор, докато гледат филм. В същото време рекламите ще бъдат съобразени с характера на излъчваното предаване.
Японските компании "Тошиба" и "Сони" ще интегрират новата програма Yahoo! в моделите си от тази година, а декодери, произведени от Haier и D-Link ще позволяват добавянето на тази функция към по-старите телевизори.