Онлайн акционерът eBay е на път да навлезе на рекламния пазар в Интернет, използвайки система, подобна на Google AdSense. Tя разпознава ключови думи на уебстраници и "поднася" реклами с линк към уебсайтове, чието съдържание отговаря на търсенето, съобщава itwire.com.au.
Системата на eBay се казва eBay AdContext и работи по сходен начин, като "поднася" реклами на партньорски уебсайтове, които водят до аукциони на eBay.
eBay настоява, че новата eBay AdContext не е конкурент на Google. Според анализатори на индустрията обаче, трябва да се отбележат две неща. Първо, в интерес и на двете компании е да бъдат "мили" една към друга, тъй като eBay вероятно е най-големият рекламодател в Google, докато eBay получава голям процент от трафика чрез Google. На второ място, трансформация на eBay AdContext в универсална context-базирана рекламна система за рекламодатели в Интернет в пряка конкуренция с Google AdSense би била много лесно постижима.