АБРО подкрепи bTV в спора ѝ с "Булсатком"

07.01.2013 | 17:42
по статията работи: Лили Бончева
Абонатите, с които платформените оператори разполагат, им позволяват да диктуват икономически условия, заявяват от Асоциацията
АБРО подкрепи bTV в спора ѝ с "Булсатком"

Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО) обяви подкрепата си за bTV в битката с кабелния оператор "Булсатком" в свое изявление.

Близо 80% от домакинствата в България разполагат с достъп до кабелна и/или сателитна телевизия, сочи излседване, цитирано от АБРО. "В тези условия, включването на телевизионните програми в мрежите на тези доставчици е условие за присъствието им в българските домове", посочват от асоциацията.

"Абонатите, с които платформените оператори разполагат, им дават изключително силна позиция в преговорите с доставчиците на аудио-визуални медийни услуги и им позволяват да диктуват икономически условия. Недобросъвестното деклариране на броя абонати от страна на платформените оператори и подценяването на значението на телевизионното съдържание ощетява всички страни, най-вече зрителите", посочват от АБРО.

От асоциацията изтъкват, че дългите и тежки преговори между доставчиците на медийни услуги и операторите често третират не цената на даден канал, а дали този канал изобщо да бъде включен в пакета на платформения оператор. От своя страна, самите оператори също създават канали, които се конкурират с каналите на телевизионните оператори при закупуването на програмно съдържание и често са толерирани от операторите, защото такива ексклузивни програми остават достъпни само за абонатите на самия оператор, обясняват от асоциацията.

Според АБРО непрекъснатата ценова война за крайните потребители между всички платформени оператори, с цел увеличаване на пазарния им дял, води до допълнителен натиск върху производителите на съдържание за формиране на по-ниска цена.

От асоциацията считат, че спазването на конкурентното законодателство е задължително и за платформените оператори. АБРО "се противопоставя на всяка форма на недопустима пазарна координация, включително съгласуваното предприемане на сходно търговско поведение от страна на платформени оператори, във връзка с разпространението на определени телевизионни програми".

Оцени статията:
2.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...