В автокъщите край Благоевград клиентите съвсем оредяха, а цените така и не падат. Мечтата на всеки средностатистически българин във време на криза - да купи евтино лека кола втора ръка, се превръща в химера, информира БГНЕС.
Все едно е обявена въздушна опасност, жив човек няма, онагледява ситуацията в шесте автокъщи край Благоевград клиент от Разложко. Цените на автомобилите не са паднали изобщо, малолитражна-бензинова кола търся, цената на дизела е непоносима. Ако ти кажат, че търсенето им се е повишило - лъжа е, категоричен е Марин Мицев от Долно Драглище. Той е единственият клиент, който оглежда напечените от жегата коли втора ръка.
"Бизнесът е слаб както навсякъде, няма икономика, строителството спря и парите съвсем изчезнаха, банките не дават кредити, откъде да вземеш 4-5 000 лева, та да купиш кола", пита риторично продавач-консултантът в автокъща Петър Петров. Единствената му надежда са клиентите от съседна Македония, където отпадна ограничението за внос на стари коли и в момента могат да купуват произведени най-късно до 1995 година и търговията живнала.
"Паднаха и митата, които излизат 500-600 евро. Съседите вече могат да регистрират купените в България коли с техни регистрационни табели. До скоро право да купуват имаха само тези с двойно гражданство, затова Македония се напълни с коли с български номера. Но още е рано да се радваме. Ако преди кризата продавахме по една кола на седмица - сега на месец", обяснява Петров.
Според него, след като фирмите закъсали, умряла търговията с камиони и микробуси, в момента се търсят леки коли с по-малка кубатура и цена до 3 000 лева.