Инициативата „Продайте старата си кола, за да купите нова” помогна за стимулирането на продажбите на американския автомобилен пазар през юли, предаде AFP.
Според данни на Autodata общите продажби през юли са ударили 11.24 млн. превозни средства на годишна база т.е. за пръв път през тази година е премината границата от 10 млн. коли. Определено принос за това има „Продайте старата си кола, за да купите нова”, която осигурява до 4 500 долара на клиентите, ако продадат старата си кола и си купят по икономичен нов модел. Само през първата седмица от пускането на програмата са похарчени 1 млрд. долара и това накара Камарата на представителите да гласува увеличаването на бюджета на програмата с още 2 млрд. долара.
Като цяло само през юли в САЩ са продадени 1.14 млн. автомобила, което е с 12.2% по-малко на годишна база. Най-добре са вървели нещата за Ford – месечен ръст на продажбите за пръв път от ноември 2007 година и увеличаване на пазарния дял в САЩ до 15.9% спрямо 13.7% година по-рано. Растежът на продажбите на Ford през миналия месец е 2.3% до 165 279 автомобила, като тук се включват и продажбите на Volvo..
Въпреки спада на продажбите си от 19.4% през юли в САЩ, General Motors достигна най-високите си продажби на американския пазар за пръв път от 10 месеца – 155 569 автомобила. Пазарният дял на компанията е намалял до 18.8%.
Третият гигант на американския пазар – Toyota, е отчел спад в продажбите си през юли в САЩ от 11.4% до 174 872 автомобила.