След приключването на популярната американска програма „Продай старата си кола, за да си купиш нова” (Cash for Clunkers) автомобилните продажби в САЩ регистрираха потресаващия спад от 22.7% през септември, предаде AFP.
Сривът на американския пазар не попречи на азиатските автомобилни производители да задържат водещия дял – 46.5%. Все пак и при тях има спад от близо 5%, тъй като през август държаха 52.3% пазарен дял в САЩ. Продажбите на Toyota намаляха с 12.6% на годишна база, но японският производител успя да увеличи пазарния си дял в САЩ с 1.9% до 16.9%. Другият японски гигант – Honda, е с пазарен дял 10.4%, а продажбите му също са намалели – с 20.1%. За сметка на това Hyundai и Kia настъпват уверено – 27.2% ръст на продажбите за Hyundai и 4.2% пазарен дял в САЩ спрямо 2.6% година по-рано. При Kia продажбите са скочили с 24.4%, а пазарният дял е вече 2.9% спрямо 1.8% преди година.
На второ място като пазарен дял в САЩ остават местните производители с общо 43.8%. Положението с продажбите, обаче, е трагично. Chrysler има спад от 42% на годишна база и само 8.3% пазарен дял, при Ford понижението на продажбите е 5.8%, но пък пазарният дял се е увеличил – 14.7%. Страхотен е ударът по General Motors – 45% спад в продажбите и пазарен дял от 20.8% - с близо 9% по-нисък, отколкото през септември 2008 година.
Към момента европейските автомобилни производители държат 9.6% от пазара в САЩ.