Агенцията по вписванията стартира разширяване и подобряване на онлайн услугите, които предоставя на бизнеса и гражданите. От внедрените подобрения в софтуера на агенцията ще могат да се възползватвсички търговци, които оперират на територията на страната и на ЕС.
Нововъведенията предвиждат и подобряване на взаимодействието между Агенцията по вписванията и останалите държавни ведомства. Благодарениена това на компаниите ще им се налага все по-рядко да изискват издаването на определени типове документи, ами те ще бъдат теглени по служебен път между ведомствата.
Осигурена е и свързаност между Търговския и Имотния регистър, каквато не съществуваше до настоящия момент.
Софтуерът на агенцията заработи и на английски език, което ще подобри взаимодействието между местните търговци и чуждестранните им партньори. Въвеждането на двуезична версия е изискване на ЕС.
Служителите на агенцията ще имат достъп и до съдебната практика в областта на търговското право, за да могат да взимат максимално бързо решения при разрешаването на определени казуси при работата си с бизнеса.
Сериозно внимание е отделено и на раздел „Несъстоятелност”, където целта е информацията да е максимално обективна, добре структурирана и лесна за управление, съобщават още от Агенцията по вписвания.
В хода на целия проект Агенцията по вписванията ще обучи и голяма част от експертите, които работят директно с бизнеса и гражданите. Целта е да подобри качеството на обслужване и да се съкрати времето на обработка на заявките.