Индексът PMI, измерващ активността в сферата на услугите на Китай, нарасна през декември 2017 година до 53,9 пункта от 51,9 пункта през ноември, достигайки най-високо ниво от август 2014 година, показват резултати от частно проучване на агенциите Caixin и Markit, цитирани от "Ройтерс".
Новият бизнес в сектора на услугите нарасна с най-силно темпо от май 2015 година, като участниците в анкетата съобщават за добри продажби, подкрепени от активното клиентско търсене и от нови проекти.
Секторът на услугите формира повече от половината от втората по сила икономика в света, като растящото заплащане на труда дава на китайските потребители по-голяма покупателна способност както в страната, така и в чужбина.
Общият PMI индекс на агенциите Caixin и Markit (включващ и активността в промишления сектор) се повиши през декември до 53,0 пункта от 51,6 пункта месец по-рано, благодарение на засилване на бизнес експанзията в сферата на услугите и в промишлеността.