Влакът по линията Кюстендил-Гюешево, който взема разстоянието от 35 километра за 2 часа със скорост 15-20 км/ч, ще се движи само в сряда, събота и неделя. Това е последният вариант за графика на обслужващата 15 гранични села композиция.
Тя върви с 1 вагон и с по десетина пътници на борда, обясниха в четвъртък от жп секцията в Кюстендил. Кметове на малките населени места се възмущават - някои от селата като Гурбановци, Церовица и Кършалево, откъдето е коренът на кмета на Кюстендил Петър Паунов, остават без всякаква връзка със света. Оттам минава само влак, не и автобус, пише вестник "Труд".
"Паунов е кмет на общината от 4 години. Той не е виновен, че няма рейс до Кършалево", отбеляза кметът на селото Кирил Георгиев.
"До някои от махалите няма дори път. Как да пращаме автобус за един-двама души. Разчитат само на влака. Кой ни е виновен, че сме граничен район със затихващи функции. Ако сме социална държава - ще вървят и влакът, и автобусът", казва шефът на "Пътнически превози" в Кюстендил инж. Милчо Христов.
Така местните хора - основно пенсионери, които ползват намаление по БДЖ, ще пътуват до Кюстендил само през почивните дни и на празник. Според железничари от града дестинацията може да се обслужва много по-евтино с мотриса "Дезиро". Сега композицията с дизелов локомотив и един вагон струва 1200-1300 лв. до Гюешево и обратно. С мотрисата цената падала тройно.
Окончателният списък на влаковете, които ще предложим да отпаднат в разписанието за догодина, все още не е готов, каза пред "Труд" шефът на борда на БДЖ Владимир Владимиров. Според него това ще стане след консултации с Министерството на транспорта другата седмица.