Държавната субсидия за БДЖ е спряна на 100% от началото на юли занапред. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски пред журналисти в Министерския съвет, предаде Агенция „Фокус”.Той допълни, че се надява да не се стигне до спирането на услугата "пътнически превози" на БДЖ и изрази увереност, че скоро ще бъде намерено решение на проблема.
Договорът за заем с държавна гаранция от 1995 година, когато е било едно дружество БДЖ. Тъй като компанията няма възможност да плаща по този заем, се активира държавната гаранция, тоест парите се блокират директно от бюджета от страна на банката, респективно бюджетът си ги взема от субсидията на БДЖ, обясни министърът. Той посочи, че тогава компаниите НК "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и БДЖ не са били разделени.
Ще се търси механизъм, по който НКЖИ да има основания да плаща заема.
След като субсидията за "БДЖ – Пътнически превози" беше намалена, след няколко седмици дружеството може да е в много тежко финансово състояние. Това съобщи в неделя министър Московски в ефира на bTV. Тогава той допълни, че в следващите месеци железопъният холдинг ще е в много тежко състояние.