Дългът на „Холдинг БДЖ“ ЕАД са се свили с 16,6% към месец март спрямо октомври 2014 година, спадайки от 564 до 470 милиона лева, предаде БГНЕС, позовавайки се на писмо на министъра на транспорта Ивайло Московски. По думите на министъра, през настоящата година е възможно летище „София“ да бъде отдадено на концесия, като поне с част приходите от нея ще бъдат изплатени още от дълговете на Българските държавни железници.
През миналата година БДЖ беше осъден да изплаща наказателна лихва заради просрочване на плащанията по втория си облигационен заем. Санкцията вълзиза на 10,7 милиона лева годишно. Според Московски към момента е ясно, че притежателите на облигации на предприятието възнамеряват да продават ненужни активи на холдинга, сред които са транспортни вагони и недвижими имоти. Кредиторите разполагат с „достатъчно принудителни инструменти на свое разположение“, за да съберат дължимата им сума, изтъкна още министърът, като е възможно и сметките на холдинга да бъдат запорирани.
Същевременно държавната помощ, която правителството може да окаже на БДЖ, може да бъде в размер на до 320 милиона лева. Част от нея ще бъде насочена за покриване на дългове на холдинга към Национална компания железопътна инфраструктура. „ Въпросната сума е изчислена при възможно най-песимистичния вариант от Плана на железницата, като в случай например на осъществяване на приватизационна сделка, необходимостта от държавна подкрепа ще намалее със съответните постъпления от нея“, посочва Московски.