БДЖ с 26 млн. пътници за 2012 г.

30.04.2013 | 16:01
по статията работи: Марио Евстатиев
Най-много се е пътувало на средни разстояния от младежи
БДЖ с 26 млн. пътници за 2012 г.

 

Общо 26 милиона пътници са ползвали услугите на БДЖ за 2012 година. От тях 67% са изразили удовлетворение от цената на пътуването. Най-голям дял от пътуващите заемат младежите между 19 и 26 години. 40% от тях са ползвали БДЖ за пътуване за ваканция, а 16% - като средство за достигане до работното си място или училището си. Бизнес пътуванията са едва 4%.

Най-голям дял заемат пътуванията на средни разстояния – от 100 до 200 километра с бърз влак и до 50 километра с пътнически влакове.

Мнозинство от 78% от анкетираните все пак смята, че хигиената във влаковете трябва да се подобри. Голяма част критикуват състоянието на вагоните, определяйки ги като стари или пък неудобни.

БДЖ ще търси близо 300 милиона лева като кандидат за бенефициент по Оперативна програма „Транспорт“ в новия програмен период 2014 – 2020 година. Това стана ясно от анализ на състоянието на държавните железопътни дружества, извършен между 2012 и 2013 година. Изготвител на доклада е българско-германския консорциум „ИнфраКеър – ТрансКеър“.

Проучването, обхващащо пазарното търсене на услугите на БДЖ и реинженеринг на дейностите на НК "Железопътна инфраструктура" е разделено на три позиции, като резултатите, представени пред медиите касаят напълно завършените ЛОТ-1 и ЛОТ-3 от договора.

Според предварителните разчети, за периода до 2015 година се търси финансиране и финализиране на процедурата за закупуване на 36 електрически локомотива, 98 пътнически вагона, 8 спални и 2 бар-вагона. За целия програмен период локомотивите трябва да бъдат 170 броя, а вагоните – 335, съобщава iNews.bg.

Инженер Неделчо Спасов, заместник-главен ревизор по безопасността в Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) изтъкна, че компанията е предвидила 42 милиона лева за закупуване на техника със собствени пари. Поръчката за нова техника обаче може да се очаква едва от следващата година.

Фокус ще бъде създаването на нови системи за билетоиздаване и резервация, както и внедряването на нови методи за заплащане на билетите. Това ще трябва да стане както чрез електронни карти и ваучери, така и по интернет или чрез SMS услуги. Приоритет ще бъде и създаването на система за интегрирани разписания с други видове транспорт. Подобни ходове ще осигурят известна конкурентоспособност на железниците.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 21.11   695 г. – Свети Вилиброрд е ръкоположен за пръв епископ на фризийците. 1344 г. – Започва строежът на сегашната катедрала "Свети Вит", когато епископът...