Банките станаха най-големите рекламодатели

31.05.2004 | 20:24
по статията работи: econ.bg
На банките се падат около 11% от рекламните приходи на вестниците през април

 

Банките са едни от най-големите рекламодатели в българската преса, сочат данните за април на Marketing Media Analysis. Сред публикувания от агенцията топ 10 шест места са реклами на финансови и кредитни продукти. На банките се падат около 11% от рекламните приходи на вестниците през април, или в парично измерение това са 786 хил. лв. Общите постъпления на пресата у нас за този месец са били 7.25 млн. лв.

Основна причина, за силното присъствие на банкова реклама в пресата според маркетинговите специалисти е насочването на сектора към обикновения човек и предлагането на пълната гама от продукти за населението. Началото на по-широкото присъствие на рекламни карета в пресата на банкови продукти започна през миналата година, когато вниманието на кредитните институции се насочи и към гражданите. Най-често рекламите популяризират жилищните кредити на различните институции, които след истерията на имотния пазар през 2003 г. се оказват и най-модни сред населението.

Рекламната кампания на ипотечните кредити на Обединена българска банка са й отредили третото място сред най-големите рекламодатели в българската преса. Банката е отделила 207 хил. лв., което означава дял от 2.85% в общите постъпления от реклама, които са влезли в касите на редакциите.

Четвъртото място е за Банка ДСК, която през миналата година беше закупена от унгарската ОТП и сега провежда масирана рекламна кампания за представяне на новата си идентичност и за популяризиране на продуктите си. За тази цел ДСК е отделила през април 176 хил. лв., което й отрежда дял в рекламите от 2.42%. Петото място е на "Биохим", която е отделила за реклама в пресата общо 133 хил. лв.

Прокредитбанк е на осма позиция с бюджет за месеца от 99 хил. лв. Институцията в момента усилено популяризира своите нови продукти, насочени както към основната й целева група - малките и средните предприятия, така и към населението.

На девета позиция е Първа инвестиционна банка с бюджет за април от 86 хил. лв. Институцията също залага силно на ипотечните заеми. На десето място е ДЗИ. Тя е и единствената финансова небанкова институция в първата десетка на най-големите рекламодатели за април. ДЗИ обаче е част от финансовата група, в която влиза и Росексимбанк, което се напомня и от всички рекламни карета на застрахователя.

Сред най-рекламираните марки в пресата отново са представени шестте финансови институции - ОББ, ДСК, "Биохим", Прокредитбанк, ПИБ и ДЗИ. Банките обаче липсват в първата десетка на най-големите рекламодатели по телевизията. Те не намират място и в общата топ 10 на най-големите рекламодатели, където влизат всички видове медии (вестници, списания, телевизия). Интересен факт е обаче, че въпреки немалките си бюджети, рекламите на банките не са сред най-запомнените от гражданите. Поне това сочат данните на "Алфа рисърч". Най-голямо впечатление са направили рекламите на безалкохолни напитки, храни и козметика. Възможна причина за това е и по-слабото представяне на банкови реклами по най-въздействащата медия - телевизията./Dnevnik Online

ECON.BG

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 02.01   1443 г. – Варненски кръстоносен поход: В Битката при Куновица турците са победени от кръстоносците на Владислав III и Янош Хуняди, и много турски командири,...