Най-скъпата частна компания в света – Apple, е изправена пред заплахата от нови глоби, свързани с политиката на продуктовите гаранции, която следва на територията на Европейския съюз (ЕС).
Белгийска потребителска група Test-Achats/Test-Aankoopе подала съдебен иск, в който се твърди, че производителят на iPhone и iPad подвежда потребителите с недобре описаната си политика на продуктови гаранции и така ги кара да плащат за нещо, което им се полага по закон, съобщава pcmag.com.
Съдебният иск идва малко след година след като при идентични обстоятелства компанията от Купертино бе осъдена от италианските антитръстови власти да заплати глоба от 900 хил. евро също за подвеждане на потребителите с техните гаранции. Тогава стана ясно, че при продуктите на Apple гаранцията трае само година, докато според възприетия в ЕС закон, всеки потребител има правото да използва гаранция за закупената електроника с валидност минимум две години.
За да получат въпросната двугодишна гаранция, притежателите на продукти на Apple трябвало да си платят допълнително за пакета AppleCare, който им давал още две години гаранция.
Според Test-Achats/Test-Aankoop щатският гигант нарочно не напомня на клиентите си за съществуването на въпросния европейски закон, тъй като крайната му цел е да продава повече AppleCare пакети.
През месец март миналата година белгийските активисти се присъединиха към група от 10 други потребителки организации, които отправиха молба към Apple да преработят своята политика по отношение на гаранциите.
„Тъй като досега Apple остават глухи към нашите искания, решихме да предприемем съдебни действия“, съобщиха вчера от Test-Achats/Test-Aankoop.