Рекламодатели, комуникационни агенции и студенти тази година се състезават в три отделни конкурса за наградите на Българската асоциация на рекламодателите (BAAwards2019). В ход е подаването на заявки от рекламодатели и от комуникационни агенции, които тази година за първи път имат отделен конкурс в надпреварата за бизнес наградите на БАР.Кампаниите, които участват, трябва да са реализирани в периода между 1 януари 2018 г. и 30 юни 2019 г. Те се подават онлайндо 08 септември 2019 на сайта на BAAwards’2019.
BAAwards2019 обособява 5 категории:
· Пускане на пазара на нов продукт или услуга под нов бранд или като деноминатор на съществуващ бранд в установена категория
· Иновация в продукт или услуга, и/или ребрандинг (подобрен продукт или услуга и/или повторно пускане на пазара с ново брандиране)
· Корпоративен ребрандинг (ново брандиране на бизнес организация)
· Бранд активационна кампания на продукт/услуга с бизнес насоченост (основен елемент: изграждане на трайна емоционална връзка с таргета)
· Бранд активационна кампания за Корпоративна социална отговорност (обществено-полезни кампании, които постигат цели, извън конкретните бизнес интереси или законови изисквания; основен елемент: изграждане на трайна емоционална връзка с таргета и добавена стойност за обществото)Заявките в двата бизнес конкурса ще се оценяват от две съдийски групи, съставени от по 11 водещи български професионалисти в сферата на маркетинга и рекламата, и председателствани от Свилен Стрезов, маркетингов директор на Актавис ЕАД и председател на УС на БАР. Членовете на съдийските групи могат да се видят на стр. „жури“ на сайта на конкурсите BAAwards2019.
Заявките в двата бизнес конкурса ще се оценяват от две съдийски групи, съставени от по 11 водещи български професионалисти в сферата на маркетинга и рекламата, и председателствани от Свилен Стрезов, маркетингов директор на Актавис ЕАД и председател на УС на БАР. Членовете на съдийските групи могат да се видят на стр. „жури“ на сайта на конкурсите BAAwards2019.
Росен Мисов, изпълнителен директор на БАР сподели с рекламодателите и комуникационните агенции: “Студентите дадоха много свеж старт. Сега бизнесът поема щафетата. В ход е събирането на проекти за конкурсите на BAAwards2019, за рекламодатели и с нетърпение очакваме новите участници-комуникационните агенции. Досега в петте конкурса (2014-BAAwards2018) са подадени общо 171 кампании, връчени са 47 награди на 19 организации. Включете се в конкурсите на най-добрите в маркетинга BAAwards2019, за да съизмерим постигнатото и заедно студенти, рекламодатели и представители на комуникационни агенции да влезем в четвъртото измерение“.
Приложената инфографика обобщава данните за BAAwards 2014-2018.
Важни дати за бизнес конкурсите в BAAwards2019
· Участват кампании, реализирани в периода 01.01.2018-30.06.2019г.
· Заявки за участие в бизнес конкурсите се приемат между 03.06.2019-08.09.2019г.
· Оценяване и определяне на победителите: между 09.9.2019-29.9.2019 г.
· Галасъбитие за връчване на наградите: между 22-24.10.2019г., която ще бъде обявена по-късно
Подробна информация за BAAwards2019, може да намерите на сайта на конкурса.