Онлайн търговията си има предимства и удобства, ние я насърчаваме. Това заяви изпълнителният директор на асоциация "Активни потребители" Богомил Николов.
По думите му нашият голям проблем в тази област е свързан с рекламацията.
"Ние имаме право на отказ в рамките на 14 дни и при дефект на продукта, който сме си купили, ние правим рекламация пред търговеца. Това вече създава проблем, защото аз например, живея в Силистра, а седалището на търговеца е в София. Самото предявяване на рекламацията, изпращането на уреда за ремонт започва да става много по-сложно", обяснява Николов в интервю за iNews.
Той подчерта, че разноските за дефекта на уреда трябва да са за сметка на търговеца, но в повечето случаи изникват големи спорове и потребителите са в по-неизгодна позиция.
Николов уточни също, че най-честите оплаквания на потребителите през настоящия зимен сезон са от обществените услуги - ток, парно, вода, телекомуникации и банки. Веднага след тях са рекламациите на техническите продукти като телефони, електроуреди и др.
"Потребителите трябва да бъдат изключително внимателни преди Великденските празници, въпреки че според мен хората вече се научиха да следят срока на годност на храните, който купуват", заяви Николов.
Той допълни, че оплакванията от сектор "Храни" чувствително са намалели, след създаването на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ).