След като пазарът за недвижими имоти у нас се разрасна и предлагането на жилища надхвърли търсенето на такива, брокерите се принудиха да предприемат нов подход, за да привлекат повече клиенти. Някои от големите компании в бранша са превърнали в своя практика т.нар. дни на отворените имоти. Този начин на предлагане е отдавна наложен в страни като САЩ и Англия, пише в-к „Труд“.
Целта при него е клиентите не само да отидат на оглед в апартамента, а да се опитат да се почувстват там като у дома си. Те имат правото да прекарат там и цял ден, ако поискат. Преди у нас това се правеше само при предлагане на скъпи и луксозни имоти. Сега обаче новият трик се използва за всякакви оферти на имотния пазар.
Специалистите от бранша коментират, че това е добър начин хората да усетят атмосферата на апартамента и да решат дали това е тяхното място. По думите им най-подходящ ден за кампания на отворените имоти е събота. „Работещите хора, които са най-активните купувачи, нямат време за огледи през седмицата“, коментират те.
Имотните фирми предлагат и бонус за клиентите им, които са избрали да се възползват от деня на отворените имоти. Този, който посети жилището в събота и реши да го купи, бива освободен от комисионна. Така фирмите имат средно по 30 посетители през почивния ден.
Брокерите отчитат два много важни плюса на подхода на отворените имоти. Те са отчели, че благодарение на него, обявените жилища се продават значително по-бързо. Понякога дори тяхната цена може да нарасне. Причина за това е, че се случва няколко купувача да се озоват на огледа по едно и също време и да започнат да наддават за цената на жилището.