Скандалът с конското месо, разразил се в Европа през последните седмици, доведе до 15-процентов ръст в продажбите му във Франция - една от засегнатите държави. Това отчетоха производителите му – касапи-занаятчии, които се занимават с обработката на този деликатесен продукт.
Извилите се опашки пред месарниците, предлагащи конско месо, нагледно доказаха аксиомата, че няма такова нещо като лоша реклама, коментират британският вестник „Гардиън“. Оттам припомнят, че скандалът се разрази, след като въпросното месо бе открито в замразена лазаня с телешко месо, предлагана във френски вериги магазини.
Не всички спечелиха от тази ситуация. Статистиката показва, че от началото на скандала търсенето на замразени храни във Франция е намаляло с 5%. За сметка на това обаче интересът към магазините, предлагащи органични продукти, в т.ч. и конско месо, се е повишил.
Според Дание Адам – френски месар, специализирал се в обработката на конско месо, публичността е накарала хората да си спомнят за него като за опция, която да сложат на трапезата си.
Във Франция масовата консумация на конско месо датира от 18 век. В продължение на векове то е било евтината храна на френската работническа класа. Най-големи количества конско месо продължават да се консумират в североизточната част на страната, известна с въгледобивната си промишленост. От 80-те години насам обаче консумация на конско прогресивно намалява.
В момента близо 16% от френските домакинства купуват конско месо, което през последните години отново набира популярност, въпреки призивите на природозащитничката Бриджит Бардо. Производителите днес таргетират основно женската аудитория, рекламирайки продуктите си от конско месо като полезна и диетична храна с ниско съдържание на мазнини и холестерол.