36,3% от 3-членните български домакинствa харчат месечно за хранителни продукти до 300 лева. Това показва 2-годишно маркетингово изследване за потребителските предпочитания и нагласи, представено от екип на e-training.bg по време на форума за добри практики в търговията на дребно MySuccess in Retail, който се провежда днес. Econ.bg е медиен партньор на събитието.
Анализът включва в себе си 2 по-малки проучвания, направени в София и 6 големи града на страната. Включена е и отделна теоретична част за методологията и критериите, по които е изготвен анализът.
В столицата са анкетирани над 1300 души, а в страната - 600 души. Софиянци са анкетирани на изхода на веригата супермаркети „Била", Кауфланд", „Метро", а хората в страната - по домовете. Зададени са им по 18 въпроса.
64,6% от анкетираните софиянци са заявили, че предпочитат основно да пазаруват във веригите супермаркети като „Била" и" Метро".
80% потребителите в цялата страна са заявили, че предварително са планирали покупките. Импулсивните покупки са малък процент. Резултатите от тази част на изследването дава основание на авторите да заключат, че българинът е консервативен потребител.
На въпрос: По какви критерии избирате търговските вериги?, резултатите показват, че за анкетираните определящи са качеството на стоките, цените, местоположението, разнообразието, възможността за самообслужване.
Интересен факт от проучването показва, че анкетираните потребителите не правят разлика между супермаркет, хипермаркет, дискаунт или верига от супер маркет.
Още от днешния форум: