Българите зад граница свързват страната с корупцията и спортните успехи

18.05.2009 | 17:22
по статията работи:
Извън англосаксонските и немскоговорящите държави почти няма публикации за страната ни, отчитат на Петата световна среща на българските медии в Поморие
Българите зад граница свързват страната с корупцията и спортните успехи

Снимка: Corbis.com

"Образът на България в чуждите медии е огледален на този в нашите и отговаря на образа, формулиран от самите нас. Ниското самочувствие обрича България да стои във фризера на европейската преса", каза в Поморие министърът по европейските въпроси Гергана Паси, цитирана от DarikNews.bg . Тя и председателят на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова участваха в дискусия за образа на България по света на Петата световна среща на българските медии.

В началото на форума бяха представени данните от анкета за имиджа на България зад граница, направена сред българи, които от години живеят в чужбина. Според 50% от отговорите на въпроса "С какво асоциирате България?", на преден план излизат корупцията, липсата на реформи, но и спортните успехи на българите. Културно-историческият туризъм би бил добра реклама за страната, смятат още анкетираните. 90% от запитаните емигранти смятат, че запазената марка на България трябва са Мадарският конник или Българската роза.

"България е с аморфен имидж пред света. Извън англосаксонските и немскоговорящите държави почти няма публикации за страната ни", коментира Александър Андреев, директор на Българската редакция на радио "Дойче Веле". Като основни клишета за страната, които често се споменават и показват в чуждите медии, той посочи убийството на писателя Георги Марков, престъпността, корупцията, бедността и ромските проблеми.

Според собственика на Дарик радио Радосвет Радев проблемът е в липсата на мениджмънт, свързан с процесите на изграждане публичния образ на България извън страната. "Държавен мениджмънт, бюджет и добро възпитание. Всеки един от нас да казва с гордост, че е българин", така Радев очерта факторите, необходими за успешната реклама на България.

По думите на председателя на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова, трябва промяна на рекламната ни стратегия. Според нея е важно страната ни да не се предлага само като добра морска дестинация. Крушкова допълни, че от началото на промените до момента, в българския туризъм са инвестирани над 35 млрд. евро.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 19.04   65 г. – разкрит е "Пизоновия заговор" срещу император Нерон. 548 г. – Тържествено е осветена базиликата Сан Витале в Равена от 27-ия епископ на...