Все повече българи предпочитат да купуват бира в пластмасови бутилки за сметка на тази в стъклените шишета. Основната причина е по-малката покупателна способност на хората,смята изпълнителният директор на Съюза на пивоварите в България Ивана Радомирова, цитирана от агенция “Фокус”.
През 2013 г. 60,5% от продажбите на бира са били в пластмасови бутилки, а 25,5% - в стъклени. 8,5% от продажбите се падат на кеновете, а 5,5% - на кеговете.
През 2012 г. годишната консумация на бира на глава от населението е била 73 литра бира. Данните за миналата година тепърва се обработват. Според Радомирова българите пият малко повече бира в
сравнение със средното ниво за ЕС.
Годишната консумация на човек на Стария континент е средно около 70 литра. По този показател България е на 13-о място. Първенец е Чехия, където средната консумация на глава от населението е 148
литра бира.
През тази година ще има и световно първенство по футбол. Затова и пивоварите очакват лек ръст на продажбите. Радомирова обясни, че обикновено по-значителни количества се продават в държавата
домакин.
За останалите страни увеличението не е толкова голямо. То обикновено е свързано със сезонния фактор. Радомирова обясни, че през лятото се пие най-много бира - средно 10 пъти на месец.
От Съюза на пивоварите съобщават още, че през 2013 г. са били произведени 5 116 000 хектолитра бира, което е с 1% по-малко в сравнение с предходната година. Такъв е и спадът при продажбите. В статистиката обаче не са включени данни за вносната бира.