Жалбите в Европейския потребителски център - България се увеличават с около 50 на сто, а като цяло за всички европейски центрове - с 16 на сто през 2010 г. спрямо предходната година. Това съобщи на
пресконференция в БТА Игнат Арсенов, директор на
центъра.
Общо в ЕС броят на разгледаните случаи по оплаквания на граждани за миналата година са били 71 000, а в България - над 800.
От всички оплаквания в българския център миналата година са доминирали свързаните с транспортните услуги. Спрямо средноевропейското равнище българите се оплакват повече от покупки от Интернет. На второ място са жалбите от некачествени почивки, следвани от недоволства от ресторанти и хотели.
42,6 на сто от жалбите остават без разрешаване, най-често заради нежеланието на търговците да съдействат на експертите на центровете. Успешно разрешените случаи са 41,6 на сто. Препоръчителният срок, в който се разрешава казусът на потребителя от центъра, е 70 дни от подаването на жалбата, информира БТА.
Нашият център е част от мрежа от подобни организации в защита на потребителите на територията на ЕС, Исландия и Норвегия. Услугите на центровете са безплатни, а дейността им се съфинансира от ЕК и от националните органи за защита на потребителите, обясни Арсенов.