През 2020 г. сред 22-те държави от ЕС, за които има данни, 4 са регистрирали среден разход на домакинство за спортни стоки и услуги над 500 стандарта на покупателна способност (PPS). PPS е изкуствена валутна единица, която елиминира разликите в ценовите нива между държавите. Начело на списъка е Люксембург (628 PPS), следван плътно от Холандия (622), Австрия (620) и Германия (526). В другия край на скалата средните разходи на домакинствата са по-ниски от 100 PPS в България (24), Словакия (66), Литва (87) и Полша (95), съобщи Евростат.
Сред различните спортни стоки и услуги категорията, в която домакинствата в ЕС са харчили най-много през 2020 г., са развлекателни и спортни услуги. В почти всички страни от ЕС, за които има налични данни, най-високият дял на разходите в областта е бил за развлекателни и спортни услуги. Единственото изключение е Гърция, където най-високият дял е посветен на основните дълготрайни стоки за отдих на открито (69,0%). Средните разходи на домакинствата за развлекателни и спортни услуги са най-високи в Кипър с дял от 93,7%, следвани от България и Хърватия съответно с 81,3% и 79,3%. Най-ниски са дяловете в Гърция (19,2%), Дания (43,7%) и Белгия (46,8%).
Разходите за оборудване за спорт, къмпинг и отдих на открито представляват втория най-висок дял от бюджетите на домакинствата в 14 страни от ЕС с налични данни. Този дял варира от 3,7% в Кипър до 42,3% в Словакия.
Освен Гърция, където разходите на домакинствата за основни дълготрайни стоки за отдих на открито са с най-висок дял, тази категория е втората по големина позиция в домакинските бюджети за спортни стоки в Белгия (36,7%), Дания (33,7%), Люксембург (29,2%), Литва (27,2%), Малта (19,3%), Холандия (18,1%) и Франция (16,5%). Унгария (0,4%) и България (0,8%) отбелязват най-нисък дял на разходите на домакинствата за основни дълготрайни стоки за отдих на открито.