Осъществява се една активна промяна на имиджа на България като преобладаващо морска дестинация. Вместо това страната ни се оформя като целогодишен маршрут за пътуване и почивка с разнообразни услуги и уникални възможности за СПА, културен и исторически туризъм, заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов днес. Той допълни, че България става все по-разпознаваема на международната карта и чужденците идват по-информирани, за да прекарат тук своята ваканция.
Маринов участва в кръгла маса под надслов „Национална визия за развитието на туризма в малко популярни дестинации със значителен туристически потенциал“, проведена в Русе. Събитието е част от осмото издание на изложението „Уикенд туризъм“, пояснява пресцентърът на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ).
Заместник-министърът предвижда най-голям ръст в туризма при руските посетители на страната ни – около 20%. Румънците също се оказват сериозни любители на България като дестинация за отдих и е напълно възможно през текущата година те да достигнат един милион. Между 5 и 8% пък се очаква да бъде ръстът на чуждестранните туристи като цяло у нас през тази година.
По думите му приходите от туризма по платежен баланс за миналата година са гравитирали около 2,8 милиарда евро. Очакванията спрямо тази година са по-скоро оптимистични и според него сумата ще надхвърли 3 милиарда евро, предава БТА.
Същевременно са започнати и няколко проекта за конкретни продукти и все още малко популярни райони в страната, които имат потенциала да привлекат стабилна туристическа маса. Актуалните тенденции, наблюдавани в световен мащаб, са белязани от повишен интерес към специализираните и нови продукти. Един пример за такъв перспективен проект е бъдещият трансграничен културно-туристически маршрут „Пътят на Римските императори“, за който България, Сърбия, Хърватска и Румъния са подписали меморандум за разбирателство.